Beskrivelse

Danske og udenlandske modehuse har fået øjnene op for at producere økologisk og bæredygtigt tøj, og folk er vilde med det. 'I begyndelsen af halvfemserne oplevede vi også et stort fokus på økologi, men dengang var tøjet alt for kedeligt, fodformet og Ecco-agtigt. Man kunne ikke både være økologisk og med på moden samtidig. I dag er det blevet gjort direkte smart at være økologisk', forklarer Bettina Bertelsen, sociolog ved Aalborg Universitet. Hun mener, at folk, der køber økologisk tøj, ønsker at afspejle værdier som social ansvarsbevidsthed og sans for kvalitet. I artiklen gøres der bl.a. opmærksom på, at EU-blomsten og Svanemærket garanterer, at tøj er produceret miljøvenligt.
Periode13 jan. 2008

Mediedækning

1

Mediedækning

  • TitelKlædt i ren samvittighed
    Mediets navn/udløbPolitiken Magasinet
    Varighed/længde/størrelse4,5,6,7
    Dato13/01/2008
    PersonerBettina Bertelsen