1,5 millioner til nyt projekt på fem udkantsbiblioteker

• Jørgen Møller

Fem biblioteker har modtaget tilsammen 1,5 millioner kroner fra Kulturstyrelsens Udviklingspulje til et nyt fælles projekt, "Småt brændbart - Bibliotekerne på Kanten". Det er bibliotekerne i Morsø, Ringkøbing-Skjern, Vesthimmerland, Aabenraa og Brønderslev kommune, der har modtaget midlerne. Formålet med projektet er at udvikle ny service og nye tilbud til særlige målgrupper i yderområderne, og der vil være "fokus på at styrke bibliotekernes position som en handlekraftig institution i samfundsudviklingen," siger Ilse Klink Jakobsen, der er leder af Morsø Folkebibliotek. Lektor Jørgen Møller fra Institut for Planlægning på Aalborg Universitet vil også deltage i projektet og vil bidrage med sin ekspertise omkring yderområderne.
Periode13 feb. 2015