47 millioner kroner til ny antenneforskning hjælper Gomspace mod "flere hundrede" nye jobs

Satellitproducenten GomSpace er på blot få år gået fra at være et lille iværksætterselskab til at være et fremadbrusende firma, der skaber masser af job. Et fælles forskningsprojekt med Aalborg Universitet skal nu sikre, at GomSpace også de kommende år kan blive ved med at vokse. Med 28 millioner kroner fra Innovationsfonden og et samlet budget på 47 millioner kroner skal universitetet, GomSpace og elektronikproducenten, Pri-Dana Elektronik, udvikle bedre radioforbindelser i rummet. Forskerne fra Aalborg Universitet vil arbejde på at forbedre de små antenner på de små satelliter, så de kan efterligne en parabol og sende signalet i bestemte retninger.

Periode20 sep. 2017