94 ekstra studiepladser på videregående uddannelser

På Aalborg universitet har man valgt at efterkomme videnskabsministerens ønske om at oprette flere studiepladser, fortæller Helle Thomsen, chefkonsulent i studieforvaltningen på Aalborg Universitet. I alt er der oprettet 94 ekstra pladser på landsplan fordelt mellem Aalborg Universitet, RUC, CBS og DTU. De øvrige universiteter melder tilbage, at den korte tidsfrist forhindrede dem i at oprette flere pladser. Studiechef ved Københavns Universitet Claus Nielsen understreger, at universiteterne gerne vil sikre fagligheden. Uddannelsesforsker ved Roskilde Universitet Jens Peter Thomsen siger, at 94 ekstra pladser ikke rykker noget set i forhold til ansøgertallet på 33.000, og han mener, at det er vigtigt at tænke langsigtet og forbedre universiteternes økonomi.
    Periode28 jul. 2010

• Titel94 ekstra studiepladser på videregående uddannelser