AALBORG: AAU-glæde over flere penge

Rektor for Aalborg Universitet, Finn Kjærsdam, glæder sig over det forlig som regeringen, Dansk Folkeparti, Socialdemokraterne og De Radikale indgik efter adskillige dage med politisk uro. - Vi får de penge til nye laboratorier og nye bygninger, som vi havde regnet med, nemlig 529 millioner kroner. Men forliget gav ekstra 300 millioner kroner til basismidler i stedet for 100 millioner - og det betyder 30 i stedet for 10 millioner til Aalborg, siger Finn Kjærsdam. Samtidig indkasserer AAU allerede i år andre 10 millioner ekstra i såkaldt færdiggørelsesbonus. De studerende på universitet i Aalborg er ganske enkelt langt bedre end studerende i resten af landet til at blive færdige på normeret tid. (Søren Beukel Bak)
    Periode7 nov. 2009