Aalborg får EU-center

EU-Kommissionen har via en ekstraordinær bevilling gjort det muligt for Aalborg Universitet at åbne et nyt informations- og forskningsprojekt, Jean Monnet Center of Excellence. Det nye center, der er opkaldt efter den franske statsmand, der spillede en central rolle i etableringen af forgængeren for EU, skal i de kommende tre år forske i og oplyse om det europæiske fællesskab. Blandt de første aktiviteter er en række offentlige foredrag om, hvad EU egentlig er for en størrelse. Rektor Per Michael Johansen siger: 'Med Jean Monnet Centret får vi som universitet mulighed for at dele vores viden om EU med både nordjysk erhvervsliv og nordjyderne som helhed. Det passer rigtig godt med vores ambition om at være til nytte og stille vores kompetencer til rådighed for det omgivende samfund'.
    Periode16 sep. 2015