Aalborg studerende vandt Grundfos-konkurrence

Det blev tre studerende fra Aalborg Universitet, der løb med sejren i ingeniørdelen af konkurrencen Grundfos Challenge. Holdet konkurrerede mod ingeniør- og økonomistuderende fra de fleste højere læreanstalter om at udvikle det bedst mulige projekt for fremtidens vandforsyning i storbyområder med mangel på vand. Ideen i de tre studerendes vinderprojekt var at udstyre alle huse med et anlæg, der rensede spildevandet så meget, at noget af det kunne bruges til drikkevand, mens resten kunne bruges til tøjvask, bilvask og havevanding. De tre studerende læser på hver sin studieretning på Aalborg Universitet, og før de blev udpeget af studieledelsen til opgaven, kendte de ikke hinanden. Deres succes skyldes, at det lykkedes dem at kombinere deres forskellige kompetencer.
      Periode21 apr. 2006

• TitelAalborg studerende vandt Grundfos-konkurrence