Aalborg Universitet får 18,7 mio.

Forskningsrådet for Teknologi og Produktion har uddelt i alt 18,7 mio. kr. til fire projekter på Aalborg Universitet. 5 mio. kr. er gået til et projekt om bedre genkendelse af personer på overvågning, ledet af lektor Thomas Moeslund i samarbejde tidligere studerende ved universitetet. Preben Mogensen er blevet tildelt 5,7 mio. kr. til sit arbejde med udvikling af den næste generation af mobiltelefoner. Søren Holdt Jensen har fået tildelt 4,2 mio. kr. til et samarbejde med en forsker fra Danmarks Tekniske Universitet om bedre udnyttelse af informationskanaler. Endelig har Sergey Bozhevolnyi fået bevilliget 3,8 mio. kr. til forskning i udnyttelse af nanoteknologi til fremstilling af hurtigere elektroniske chips.
Periode13 jun. 2007

• TitelMillioner til AAU-forskning
    Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende 1. Sektion
    Varighed/længde/størrelse6