Aalborg Universitet genindfører en variant af gruppeeksamen

Selvom folketinget afskaffede de omtalte gruppeeksamener for over et år siden, så holder Aalborg Universitet alligevel fast i en variation af eksamensformen. På ingeniørstudiet fremligger de studerende stadig i fællesskab foran lærer og censor, men da fremlæggelsen ikke må indgå i bedømmelsen, bliver karakteren først givet efter en individuel eksamination. Aalborg Universitet afviser, at de dermed forsøger at omgå bekendtgørelsen, der 1. september sidste år afskaffede alle gruppeeksamener. 'Vi har lagt rigtig rigtig meget vægt på, at det her projektarbejde ligesom går fra start til slut, så man også får det afsluttet på den rigtige måde. Så vi synes, at vi har noget, vi sagtens kan stå model til både på det projektmæssige, men også i forhold til den overordnede lovgivning, ' siger Frede Blaabjerg, dekan for Ing-, Nat- og Sund. Fakultetet.
Periode29 jan. 2008

• TitelGruppeeksamen genindført