Aalborg Universitet presser de studerende

Aalborg Universitet har i dette efterår ydet en massiv indsats for at få de studerende tilmeldt eksamenerne, således at de ikke trækker studierne i langdrag. Årsagen er en ny bonusordning, der for nylig blev vedtaget i Folketinget, som betyder flere penge til de universiteter, hvor de studerende gennemfører deres uddannelse på normeret tid plus højest et år. Uddannelsespolitisk ordfører Jeppe Mulvad Larsen fra Studentersamfundet på Aalborg Universitet frygter dog, at nogle studerende vil blive presset så hurtigt igennem, at deres uddannelse forringes, fordi de ikke får tid til fordybning, men han understreger dog også, at de studerende naturligvis ikke skal bruge årtier på deres studier.
      Periode27 dec. 2007

• TitelØget pres på studerende