Aalborg Universitet satser på medicoindustrien

Aalborg Universitet er pt. involveret i et projekt inden for medicoindustrien ved navn Telekat, der skal forhindre, at patienter, der er ramt af KOL, bliver genindlagt. Ph.d. Birthe Dinesen fra Aalborg Universitet, der står for projektet, fortæller, at de nu skal forsøge at identificere, hvad patienternes behov er. Hun nævner i den forbindelse bl.a. en hjemmeside, hvor KOL-patienter kan være i kontakt med hinanden, eller en interaktiv hjemmeside, hvor patienterne kan følge et træningsprogram. Projektet udvikles med en række samarbejdspartnere såsom Rambøll Informatics og RTX Healthcare. Artiklen ledsages af en faktaboks, der fortæller, at medicoindustrien bl.a. er kendt for fremstilling af medicinsk engangsudstyr og høreapparater af henholdsvis Coloplast og William Demant.
Periode19 feb. 2008

• TitelAalborg Universitet i nyt medicoprojekt