Aalborg Universitet skal gøre arbejdspladser behagelige for ældre

Aalborg Universitet er med i et EU-projekt, der skal gøre arbejdspladsen behagelig for de ældre medarbejdere via teknologi. Hanne Riisager er 70 år og teknisk assistent på Aalborg Universitet, og hun siger, at hvis hun hver dag sad og fik ondt i ryggen, ville hun nok ikke fortsætte med at arbejde. Direktør Rita Westergaard samarbejder med Aalborg Universitet og udvikler kontorarbejdspladser, der kan genkende de enkelte medarbejdere og indstille sig efter deres behov, hvilket hun siger gør, at de ældre ikke bliver nedslidt. Seniorkonsulent Peter Halkjær fra Ældre Sagen mener, at mange virksomheder vil holde på deres erfarne medarbejdere så længe som muligt, men ikke alle imødekommer de ældres behov.Artiklen skrevet af Jesper Christiansen Indslaget forekommer ca. 0 min. inde i udsendelsen.
      Periode9 okt. 2014