Aalborg Universitet tættere på lægeuddannelse

Flere repræsentanter fra regeringspartierne antyder, at Aalborg Universitet kan være tæt på at få ønsket om en lægelig uddannelse opfyldt. Videnskabsminister Helge Sander (V) siger, at han vil bliver overrasket, hvis ikke sagen er i god gænge, når der bliver rettet nogle tekniske fejl i universitetets ansøgning. Det er rektor Finn Kjærsdam, der har rejst ønsket om en lægelig uddannelse, og han er ved at være godt træt af sagsgangen, som har varet over et år. I første omgang blev ansøgningen afvist af sundhedsstyrelsen med den begrundelse, at der uddannes for mange læger i Danmark. Nu har man imidlertid ændret ansøgningen, så der nu er tale om en femårig uddannelse rettet mod medicinalindustrien.
Periode4 okt. 2005

• TitelAalborg Universitet tættere på lægeuddannelse