Aalborg Universitet udvider for 325 mio. kr.

Aalborg Universitet vil fra 2008 have samlet de fleste af aktiviteterne i området mellem Egensevej og Sdr. Tranders. I begyndelsen af 2006 går byggeriet af Nobelparken, ny administrationsbygning og nyt bibliotek i gang, og investeringen vil løbe op i ca. 325 mio. kr. De tre store byggerier følger efter det nye hus til bioteknologi, der lige er blevet indviet, samt Kroghsstræde 1 til det humanistiske fakultet, der er ved at blive taget i brug. Den nye udbygningsplan er udviklet af arkitektfirmaet Kjær og Richer, der i 2000 vandt konkurrencen sammen med Rambøll og landskabsarkitektfirmaet Peter Sørensen, og konceptets grundtanke for selve byggeriet er enkelt og samtidig meget inspireret af LEGO klodser. De studerende hilser udbygningsplanerne velkommen og glæder sig især til fællesbygningen, der giver mere plads til flere større arrangementer.
      Periode7 jun. 2005

• TitelAalborg Universitet udvider for 325 mio. kr.
        Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
        Varighed/længde/størrelse4
        Dato07/06/2005
      • TitelAalborg Universitet udvider for 325 mio. kr.
        Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
        Varighed/længde/størrelse4