AAU-ekspert udpeget til uddannelsesministerens mønsterbryderkorps

• Martin D. Munk

Professor i sociologi og forskningsleder på Aalborg Universitet siden 2009, Martin D. Munk, har fokus på intergenerationel reproduktion, livsbaner, uddannelse, social mobilitet og ændring af stratifikationssystemer. Han er desuden leder af Aalborg Universitets Center for Mobilitetsforskning, som har fokus på forskning i uddannelsesmæssig, social og økonomisk mobilitet i Danmark, og han er medgrundlægger af Center for Stratifikationsforskning, der er en samlende enhed for forskningen i social stratifikation og ulighed i Danmark. Han har offentliggjort videnskabeligt arbejde inden for området i internationale tidsskrifter i sociologi, økonomi og uddannelsesvidenskab. Martin D. Munk er nu indstillet til uddannelses- og forskningsminister Sofie Carsten Nielsens særlige mønsterbryderkorps.
    Periode1 sep. 2014