AAU-forskere får del i stor satsning

To forskere fra Aalborg Universitet, Frank Fitzek og Christan Albrekt Larsen, er blandt de 31 unge danske forskere, der onsdag fik en titel og en stor pose penge fra Det Frie Forskningsråd. Det er et nyt karriereprogram kaldet Sapere Aude, der giver de 31 forskere en unik chance for at skabe store resultater. Lektor Frank Fitzek fra Institut for Elektroniske Systemer fik 8,6 millioner kroner støtte til forskning i, hvordan mobiltelefoner kan hjælpe hinanden til længere levetid. En lidt mindre pose penge fik professor Christian Albrekt Larsen fra Institut for Økonomi, Politik og Forvaltning, da han fik fem millioner kroner til forskning i, hvordan den nordiske model påvirker befolkningens opfattelser af orienteringer og værdier. (Søren Beukel Bak)
Periode9 dec. 2010