AAU hitter med problemorienteret projektarbejde

Problemorienterede projekter i forhold til virksomheders reelle behov har vist sig at være en stor succes for Aalborg Universitet, som nu også ser metoden anvendt af udenlandske universiteter. En del af succesen forklares med, at eleverne rustes til at klare sig i erhvervslivet og lærer virksomhederne at kende allerede i forbindelse med selve undervisningsforløbet. 'I dag står vi jo med vores model og erfaringer omkring problemorienteret projektarbejde i grupper som rådgiver i moderne undervisningsformer for en lang række universiteter over det meste af verden - fra Kina til USA', udtaler rektor Finn Kjærsdam, og tilføjer: 'Vi har fremelsket en uddannelse, som giver de studerende kompetence til selv at arbejde med de praktiske problemstillinger, der er en del af den daglige drift i en virksomhed'.
    Periode30 mar. 2008

• TitelProblemorienteret projektarbejde en god starthjælp
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende NordjyskeErhverv
      Varighed/længde/størrelse1