AAU: Hun vil skabe nyt forskningscenter

• Hanne Kathrine Krogstrup

Selvom Hanne Krogstrup om en måned forlader den øverste ledelse på Aalborg Universitet, afviser hun ikke, at hun senere vil søge stillingen som rektor. Senest den første maj 2014 skal universitetet nemlig have ny rektor, idet Finn Kjærsdams nuværende kontrakt, der udløbet 1. maj 2011, maksimalt kan forlænges med tre år derudover. 1. januar vender prorektor Hanne Krogstrup tilbage til forskning og undervisning og ønsker at sætte gang i et nationalt eller om muligt international forskningscenter om evaluering. - Aalborg Universitet har store kompetencer inden for det område, og jeg tror, at vi kan skabe en unik position gennem et samarbjede med blandt andre norske og svenske institutioner, forklarer hun. (Søren Beukel Bak)
Periode29 nov. 2009