AAU lærer de studerende for meget

Akkrediteringsrådet, der godkender videregående uddannelser mener, at det skal være slut med, at de studerende på Aalborg Universitet lærer mere end på landets andre universiteter. Gang på gang har erhvervslivet ellers givet topkarakterer til ingeniørkandidater fra Aalborg Universitet. 'Akkrediteringsrådet mener, at vi lærer vores studerende for meget. Det betyder, at vi endnu engang bliver nødt til at kigge på indholdet af de enkelte studier. Og vi kommer ikke udenom at udtynde antallet af kurser, hvis vi vil bevare projektarbejdet - og det vil vi', fastslår Frede Blaabjerg, dekan for AAU's ingeniør-, natur- og sundhedsvidenskabelige fakultet. De studerende frygter nu, at deres uddannelse bliver forringet.
Periode24 okt. 2008

• TitelDe lærer for meget på AAU