AAU-ledelse er blevet forlænget

Tre topledere på Aalborg Universitet har forlænget deres ansættelse, så AAU's fremtid er sikret. Dekan Eskild Holm-Nielsen fortsætter med at lede Det Teknisk-Natuvidenskabelige Fakultet frem til 31.august 2017, mens Hanne Kathrine Krogstrups ansættelse som dekan for Samfundsvidenskab er forlænget til 14. november 2017. Thorkild Ærø har fået kontrakten som direktør for Statens Byggeforskningsinstitut (SBi), der hører til på AAU, forlænget med tre år. Sidste år blev der allerede forlænget med dekan Lone Dirckinck-Holmfeld som leder af Humaniora frem til 14. juni 2016 - og bestyrelsen for universitetet udvidede prorektor Inger Askehaves kontrakt til 2016. "Vi har forlænget dekanerne og direktøren for SBi for at skabe arbejdsro og stabilitet i overgangen, hvor en ny rektor træder til," siger rektor Finn Kjærsdam.
Periode31 jan. 2014