AAU-professor kommenterer på finanskrisen

Professor i økonomistyring ved Institut for Erhvervsstudier på Aalborg Universitet, Per Nikolaj Bukh, udtaler sig om den nuværende finansielle krise. Han pointerer, at krisen ikke for alvor har ramt den enkelte dansker, men at det kun er et spørgsmål om tid, hvis krisen fortsætter med at hærge. Han fremhæver endvidere, at denne krise har medført, at danskerne har indset, at Danmark er en del af verdensøkonomien og således bliver påvirket af dennes udsvingninger. 'Vi får sjældent egne kriser i Danmark, men vi rider med på de andres', fastslår han. Han beskriver endvidere, hvordan Danmark er i en form for afventende tilstand. 'Der er næppe heller den store politiske vilje til at kickstarte økonomien for alvor. For det ville kræve så store indgreb, at der ikke er politisk vilje til at gøre det. I stedet virker det som om, man har lagt sig i læ, og venter på at uvejret driver over', siger han.
    Periode15 feb. 2009

• TitelDen uvirkelige krise