AAU-rektor siger nej til betaling

Mens rektorerne på Aarhus Universitet og Copenhagen Business School mener, at de studerende selv skal betale en del af deres universitetsuddannelse, så er rektor på Aalborg Universitet Finn Kjærsdam lodret uenig. Han mener, at brugerbetaling blot vil betyde, at en lang række højtbegavede unge fra familier uden mange penge ikke vil få en uddannelse. Han påpeger, at forslaget er i modstrid med politikernes ønske om at få flere i uddannelse. Samtidig vil brugerbetaling ramme Nordjylland ekstra hårdt. - 80 procent af vores studerende kommer fra ikke-akademiske familier, og hvis man begynder at skulle til at betale for at få en uddannelse, ja så vil det gå endnu mere ud over Nordjylland end de andre dele af landet, siger Finn Kjærsdam.
    Periode23 sep. 2010

• TitelAAU-rektor siger nej til betaling
      Mediets navn/udløbNordjyske Stiftstidende
      Dato23/09/2010