AAU-studerende trimmer brintbil til Shell-marathon

Op mod 3.000 studerende fra 27 lande vil deltage i Shell Eco-maration i Rotterdam, og blandt deltagerne vil der være et hold ambitiøse ingeniørstuderende fra Aalborg Universitet, som er i fuld gang med at færdiggøre arbejdet på en 3D-printet brintbil. Under bilens gennemsigtige letvægtsskal er der letvægtskonstruktioner af mekaniske dele, som er printet ud på en 3D-printer. Det er sjette år, at studerende fra Mekatronikuddannelsen på Aalborg Universitet deltager i Shell Eco-maration, som har 30 års jubilæum. Ifølge Søren Juhl Andreassen, lektor og ph.d. ved Aalborg Universitet, stiller holdet op med en væsentligt forbedret version af en brintbil, som også deltog ved sidste års konkurrence.
      Periode30 mar. 2014