AAU-topkarakter for robotfræsning

En robot-baseret fræseløsning med Delcams Power-Mill Robot-programmeringssoftware er blevet udviklet af et hold studerende ved Aalborg Universitet. Det var en bacheloropgave, som fem ingeniørstuderende stod bag, som byder på en prototype til robotbearbejdning for Løkken-firmaet BC Industry. Det europæiske branchesite etmm-online.com oplyser, at målet var at fremstille en applikation til bearbejdning af værktøjsforme til produktion af betonvindueskarme. Softwaren blev anvendt til at lave værktøjsbaner for en ABB-robot udstyret med et fræsehoved og til at simulere robottens bevægelser, så programmets anvendelighed kunne bevises. Professor Ole Madsen gav eleverne topkarakter, da de formåede at udvikle en løsning fra bunden.
Periode25 mar. 2015