AAU vil kæmpe for billige øl

• Hanne Kathrine Krogstrup

Ledelsen på Aalborg Universitet vil arbejde for at sikre, at de studerende fortsat kan drikke billige øl i fredagsbaren. Danske Restauranter og Caféer mener ellers, at det er konkurrenceforvridende, når universiteterne stiller gratis lokaler til rådighed for barerne, hvilket Konkurrencestyrelsen har givet dem ret i. Prorektor Hanne Kathrine Krogstrup, Aalborg Universitet, beklager Konkurrencestyrelsens vurdering og vil kæmpe for at beholde de billige barpriser. 'Fredagsbarerne spiller en helt afgørende rolle i forhold til at få et studiemiljø op at stå', siger hun og fortæller, at ledelsen nu vil afvente en henvendelse fra Universitets- og Byggestyrelsen, hvorefter man i samråd med Studentersamfundet vil beslutte, hvordan det skal håndteres.
Periode25 jul. 2007

• TitelStuderende skal stadig kunne få billige øl (kl. 12:30):28