Aktionærer i Amagerbanken har ingen udsigt til erstatning

En lang række aktionærer, der i slutningen af 2009 skød penge i Amagerbanken, kan risikere, at deres investering i løbet af ganske kort tid er blevet værdiløs. De skal dog ikke regne med at få erstatning, vurderer flere eksperter. - Det er meget op ad bakke for Amagerbanken, og det er meget usandsynligt, at der kan blive tale om et erstatningsansvar, medmindre banken direkte har givet urigtige oplysninger i prospektet, som har markant betydning for selskabet, siger Lars Bo Langsted, ekspert i erhvervsjura ved Aalborg Universitet. Han bakkes op af juraprofessor fra Københavns Universitet, Jesper Lau Hansen, der understreger, at det i henhold til dansk lovgivning er uhyre svært for aktionærer at kræve erstatning. (Morten Johnsen)
Periode20 jul. 2010

• TitelAktionærer i Amagerbanken har ingen udsigt til erstatning