Alle er nødt til at prioritere

Regeringens økonomiske nulvækstplan betyder, at kommuerne skal stramme op på budgetterne. Men det positive ved det er, ifølge professor i økonomistyring Per Nikolaj Bukh fra Aalborg Universitet, at der kommer mere fokus på god ledelse. - Hvis man har ubegrænsede budgetter, så kan enhver jo lede, men god ledelse handler jo om at navigere i det dilemma-fyldte farvand med modsatrettede mål, siger han. Han fortæller, at fælles områdeledelse på skole- og daginstitutionsområdet giver "en langt mere velfungerende sektor", og at det netop i disse tider, hvor regeringen laver nedskæringer, er muligt for lokalpolitikerne at foretage store ændringer med henvisning til regeringens beslutninger, uden at de mister stemmer. (Casper Ulsøe)
    Periode15 dec. 2010