Alm. Brand vil bruge Saxo som løftestang

Presse/medie

Beskrivelse

Alm. Brand er nødt til at vokse markant for at give hele koncernen afgørende kontakt til nye kunder. Mens Forsikring & Pension har givet pæne overskud, var der i perioden 2008-2013 underskud på bankdriften på i alt DKK 4,9 milliarder. Ifølge Alm. Brands topchef, Søren Boe Mortensen, skal en større bankforretning sikre hyppigere kontakt med kunder. Alm. Brand købte i februar størstedelen af Saxo Bank, og man håber med dette køb, at en større bankdrift kan være med til at sikre en årligt vækst i omsætningen på 4%. Lars Krull, seniorrådgiver ved Aalborg Universitet, vurderer, at Alm. Brand kan vokse, hvis det lykkes at udvikle noget, der er attraktivt for forbrugerne, og som ingen andre tilbyder. Kilder:Berlingske, Business, side 4, 12-03-2018
Periode12 mar. 2018

Mediedækning

2

Mediedækning