En aktindsigt fra Aalborg Universitet viser, at Theresa Scavenius siden 2017 har foretaget 24 tjenesterejser som lektor ved universitetet. Rejserne har primært været imellem Aalborg og København, men også til og fra Bruxelles, Wien og Bornholm. Derudover fortæller Frihedsbrevet, som står bag historien, at hun foretrækker taxa frem for offentlig transport til og fra lufthavnene. Scavenius mener ikke, at hun som nyvalgt folketingspolitiker for Alternativet har en forpligtelse til at være foregangsperson. (Resumé leveret af Infomedia)

Periode25 nov. 2022 → 25 nov. 2022

• Titel Ny klimaordfører kæmper for mindre CO2-udslip: Hun har selv rejst 24 gange på fem år
    Mediets navn/udløbSeoghoer.dk
    Land/OmrådeDanmark
    PersonerTheresa Scavenius
  • TitelAlter­na­ti­vets nye kli­ma­ord­fø­rer har flø­jet mere end 24 gan­ge på fem år: ''Jeg mener ikke, at jeg skal være foregangsperson”
    Mediets navn/udløbFrihedsbrevet.dk
    Land/OmrådeDanmark
    PersonerTheresa Scavenius
  • TitelAlternativets nyvalgte klimaordfører har i årevis fløjet på job: »Jeg mener ikke, at jeg som politiker skal være foregangsperson«
    Mediets navn/udløbB.dk
    Producer/forfatterHans Skovgaard Andersen
    URLLog ind for at vise link til presseklip fra Infomedia