Amagerbankens bestyrelsesformand bør trække sig

• Anders Drejer

Bestyrelsesformand for Amagerbanken Niels Erik Nielsen har været i vælten i medierne det seneste år på grund af bankens krise. Men det er ikke første gang Niels Erik Nielsen har set sit navn på forsiderne. Sidste år fik han en af de største advokatbøder nogensinde for at have rådgivet klienter med modstridende interesser på samme tid. Men alligevel har han stadig et godt ry. Ifølge formand for Dansk Aktionærforening Niels Mengel ville det derfor være i Niels Erik Nielsens bedste interesse at træde ud af Amagerbanken, nu hvor han har skaffet de nødvendige midler til bankens fortsættelse. Det samme mener professor ved Institut for Erhvervsstudier ved Aalborg Universitet Anders Drejer. - Det ville være et godt tidspunkt nu efter en succesrig aktieemission, siger han.
    Periode16 sep. 2010