Argumenter for brugerbetaling i modvind

Copenhagen Business School og Aarhus Universitets rektorer har foreslået, at man indfører brugerbetaling på universiteterne, men forslaget møder ikke meget opbakning i hverken politiske eller universitetsmæssige kredse. Rektor på Aalborg Universitet, Finn Kjærsdam, mener, at forslaget er i direkte modstrid med Folketingets ønske om, at flere unge får en uddannelse, så vi kan klare os i den globale konkurrence. - Det mål opnår vi med garanti ikke ved at afkræve brugerbetaling. Det vil derimod betyde, at en række godt begavede unge fra familier uden så mange penge ikke får en universitetsuddannelse. Det er aldrig set nogen steder i verden, at der kommer flere kandidater ud af, at de unge skal betale for at læse, pointerer han.
    Periode27 sep. 2010

• TitelArgumenter for brugerbetaling i modvind
      Mediets navn/udløbInformation
      Dato27/09/2010