At skære tænder giver problemer

Politiken Lørdagsliv bringer en historie om en 25-årig kvinde, som plages meget af at hun skærer tænder. Hun har gjort det hele sit liv, og er meget generet af det. Hun mener selv, at det forringer hendes livskvalitet både fysisk og mentalt. Hun har prøvet at få behandling hos alle former for læger, terapeuter og alternative behandlere, men uden hjælp. Hun har også forsøgt sig med at etablere en forening for lignende tilfælde, for at skabe opmærksomhed omkring problemet. Men der er tiltag på vej. Århus Tandlægeskole er ved at lancere et elektronisk pandebånd, som kan få musklerne til at slappe af. Aalborg Universitet er også ved at afdække årsagen til, at nogle mennesker skærer tænder.
      Periode23 dec. 2006

• TitelKæberne kører om natten og giver hovedpine om dagen
        Mediets navn/udløbPolitiken Lørdagsliv
        Varighed/længde/størrelse6