»Banebrydende« metode: Videoovervågning skal forhindre vold mod offentligt ansatte

• Kim Møller

Et nyt forskningsprojekt skal forsøge at nedbringe vold og trusler ved at analysere konflikter blandt to forskellige grupper: fængselsbetjente og billetkontrollører. Der er nemlig for mange offentlige ansatte, der dagligt udsættes for vold og trusler, men der er for lidt viden på området. Forskergruppen, der står for projektet, har fået adgang til videooptagelser fra Movia og fra landets fængsler. Ifølge lektor i kriminologi ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde på Aalborg Universitet Kim Møller er det banebrydende inden for samfundsvidenskaberne at bruge eksisterende overvågning til at analysere menneskers adfærd.

Periode1 okt. 2018 → 1 okt. 2018