Begmand til topledelsen i Carl Bro

Topcheferne i Carl Bro står tilbage med en ordentlig begmand, efter domsmandsretten i Vejle i går frikendte tre tidligere Carl Bro-ansatte. Det mener professor ved Institut for Erhvervsstudier ved Aalborg Universitet, Lars Bo Langsted. Han vurderer således, at adm. direktør i Carl Bro, Birgit Nørgaard og hendes forgænger, Jesper Rasmussen, må sidde med en underlig smag i munden, idet der i dommen ses helt bort fra deres vidneforklaringer. I dommen finder retten, at de tre anklagede med rimelighed har kunnet få den opfattelse, at de havde grønt lys fra topledelsen i Carl Bro for at udbetale de omstridte honorarer i Tyskland. Lars Bo Langsted konstaterer også, at anklagemyndigheden ifølge dommen ikke har været i nærheden af at bevise, at de omstridte honorarer var bestikkelse.
    Periode31 maj 2006

• TitelBegmand til topledelsen i Carl Bro