Behov for øget forskning og udvikling for at sikre fremtidens vandteknologi og energieffektive renseanlæg

21. juni var vandbranchen samlet til workshop i Vandhuset for at diskutere innovation, samarbejde og partnerskaber, der kan styrke Danmarks eksport af vandteknologi. Professor Jes la Cour Jansen fra Lunds Universitet deltog i workshoppen, og her opfordrede han den danske vandbranche til at afsætte flere midler til forskning. Professor Per Halkjær Nielsen fra Aalborg Universitet deltog også, og han udtalte ligeledes, at der er stort behov for en forskningsbaseret udvikling, men at det kræver ressourcer. Han opfordrede vandselskaberne til at overveje at medfinansiere phd'er sammen med universiteterne ligesom i Sverige.
Periode3 aug. 2016