Flere og flere danskere skriver ikke længere kun et testamente. På det seneste er flere således begyndt at skrive et virtuelt testamente, der bl.a. skal fastslå, hvad der skal ske med facebookprofilen, blogs og lignende, når personen dør - og det er kun fornuftigt, fortæller flere eksperter, da vi efterhånden lever mere og mere af vores liv online: 'Min vurdering er, at de teknologiske muligheder, som vokser frem via internettet, skaber et mulighedsrum, som mange mennesker ikke havde forestillet sig, at de ville blive engageret i. Det er en form for teknologisk determinisme, hvor teknologien bestemmer vores behov', fortæller professor ved Institut for Sociologi, Socialt Arbejde og Organisation ved Aalborg Universitet, Michael Hviid Jacobsen.
Periode26 mar. 2011