Ved en international konference i Finland var der stor interesse for Metropols Forskningsprojekt om "Økonomi og socialfaglighed". De to sagsbehandlere Ida Marie Schrøders og Helle Schjellerup Nielsens oplæg har fat i både originale og inspirerende forskningsfelter. Efter at have hørt folks reaktioner på deres oplæg om sagsbehandleres håndtering af økonomiske hensyn i det sociale arbejde, blev sagsbehandlerne styrket i deres tro på, at der er behov forskning på området. På konferencen deltog knap 250 forskere fra især Norden, Tyskland og Storbritannien, hvoraf otte deltagere var fra de største socialfaglige forskningsmiljøer i Danmark: Institut for Socialt Arbejde på Metropol og Institut for Sociologi og Socialt Arbejde på Aalborg Universitet.
      Periode17 apr. 2013

• TitelBetydningen af sagsbehandleres dilemmaer, følelser og økonomiske hensyn er underbelyste i forskningen
        Mediets navn/udløbPhmetropol.dk (Professionshøjskolen Metropol)
        Dato17/04/2013