Bilen er blevet det andet hjem

  • Henrik Harder

    Presse/medie

    Beskrivelse

    Bilfirmaer bruger enorme summer på at designe biler, som netop svarer til forbrugernes præferencer. Bilen er blevet vores andet hjem og indeholder i dag masser af lækkert og personligt udstyr. Henrik Harder, Aalborg Universitet, udtaler: 'Folk knytter en masse følelser til deres bil. Man skal ikke undervurdere de følelser, som bilfabrikkerne spiller på. En ny bil giver følelsen af, at det er et dejligt sted at være'. Imidlertid lader det ikke til, at benzinpriserne generer forbrugeren, der gerne vil betale det ekstra for at få lov til at komme ud at køre eller rettere den frihed, man opnår ved det. Henrik Harder har dog også en holdning til det nuværende prisniveau, som, han mener, er alt for lavt, han udtaler: 'En benzinpris på 25 kr. pr. liter er ikke nok. Der gælder helt andre smertegrænser. Folk fravælger den offentlige transport for at undgå at skulle være sammen med andre mennesker, og fordi toget ikke kører, når man har brug for det'. Han fastslår også, at selvom man måske ikke har råd til drømmebilen, kan man stadigvæk købe sig frihed og mobilitet for omkring 15.000 kr.
    Periode28 jun. 2008

    Mediedækning

    1

    Mediedækning

    • TitelUdestue på fire hjul
      Mediets navn/udløbJyllands-Posten ErhvervsWeekend
      Varighed/længde/størrelse8
      Dato28/06/2008
      PersonerHenrik Harder