Billeder fra en udflydende klasse

Fredag den 7. juni åbner Københavns Museum udstillingen 'Middel Classic', som består af seks danske fotografers bud på, hvordan den københavnske middelklasse ser ud. Definitionen på middelklassen er temmelig udflydende, men de fleste sociologer er enige om, at den udgør en overordentlig stor del af befolkningen. Jakob Skjøtt-Larsen, lektor i sociologi ved Aalborg Universitet, er medforfatter til bogen 'Det skjulte klassesamfund' og har gennem interview med almindelige aalborgensere undersøgt den moderne danskers klassebevidsthed. Tre fjerdedele af personerne i undersøgelsen mener, at vi stadig har et klassesamfund, men ud af dem mener tre fjerdedele, at de tilhører middelklassen, mens kun få identificerer sig som arbejderklassen, siger Jakob Skjøtt-Larsen.
Periode4 jun. 2013