Blogindlæg: Efter 200 trusler og hademails lukker feminist Facebook-blog

Efter en strøm af hadske beskeder samt trusler om seksuel og anden vold har Sarah Elizabeth Daley lukket siden 'En feminists bekendelser'. Siden Sarah Elizabeth Daley opfordrede Facebook-brugere til at anmelde en satireside til Facebook, har hun modtaget trusler på Facebook, e-mail og sms, og hendes adresse blevet delt på internettet. Catharina Bengtsson har haft en lignende oplevelse, siden en mand fik indtryk af, at hun står bag Facebook-siden ’Ti stille, kvinde’. Kønsforsker ved Roskilde Universitet, Rikke Andreassen, siger, at sådanne trusler gør, at flere kønsforskere ikke tør deltage i offentlige debatter, og at ytringsfrihed begrænses af frygt. Professor og forsker i it-etik ved Aalborg Universitet, Thomas Ploug, mener ligeledes, at sådanne trusler skaber et demokratisk problem, men mener ikke, problemet er kønspolitisk.
Periode22 dec. 2015