Der er utilfredshed blandt de ansatte på Aalborg Universitet. Årsagen der til er den mediebonusordning, som universitetet opererer med. De ansatte, som udtaler sig til pressen, får nemlig en bonus for dette, men det er langt fra alle de ansatte, der har mulighed for at komme i pressen. Kritikken kommer bl.a. fra forsker Janne Seemann. 'Om man bliver kontaktet af pressen har meget at gøre med, hvad det er for et forskningsområde, man boltrer sig i', påpeger hun. Tillidsmand på universitetet, Mogens Ove Madsen, erkender, at der er en utilfredshed med den nuværende bonusordning og samler derfor alle tillidsmænd på Aalborg Universitet, så de kan drøfte en ændring af ordningen. Rektor på Aalborg Universitet, Finn Kjærsdam, fastholder dog, at ordningen skal bevares i sin nuværende form. 'For mig er det et ulempetillæg. Man er jo ikke ansat på et universitet for at blive ringet op hver morgen klokken seks og skulle udtale sig til pressen', understreger han.
Periode20 jan. 2009