Bygninger skal spille en rolle i energisystemet"Renovering på dagsordenen" arrangerede onsdag en konference i Fællessalen på Christiansborg, hvor man blandt andet løftede sløret for en ny rapport med arbejdstitlen "Bygningers rolle i fremtidens energisystem".

Periode25 maj 2016

• TitelBygninger skal spille en rolle i energisystemet
    Mediets navn/udløbDagens Byggeri
    MedietypeInternet
    Land/OmrådeDanmark
    Dato25/05/2016
    Beskrivelse"Renovering på dagsordenen" arrangerede onsdag en konference i Fællessalen på Christiansborg, hvor man blandt andet løftede sløret for en ny rapport med arbejdstitlen "Bygningers rolle i fremtidens energisystem".

Den giver et bud på, hvordan man i fremtiden kan sikre omkostningseffektive, bæredygtige løsninger. Konferencen er et projekt, der gennemføres i samarbejde mellem byggeriets organisationer og virksomheder. Renovering på dagsordenen har engageret Aalborg Universitet (AAU) til at lave en analyse af, hvilke behov og potentialer der har størst betydning for overvejelserne, og samtidigt give et bud på hvilket fremtidsscenarie der vil være det mest hensigtsmæssigt og mest omkostningseffektivt. Analysen er samlet i rapporten "Future Green Buildings - A key to cost-effective sustainable energy systems".
    Producer/forfatterDan Bjerring
    PersonerBrian Vad Mathiesen, Henrik Lund