Spring til hovednavigation Spring til søgning Spring til hovedindhold

Beskrivelse

Aalborg Universitet er involveret i innovationsprojektet Green DC, der har udviklet en løsning til at reducere strømforbruget og afkøle datacentre på en CO2-neutral måde. Overskudsvarmen kan sendes videre til fjernvarmenettet eller lokale bygninger. "Vi får den samme høje effektivitet og spildvarmetemperatur som ved vandkøling, hvilket er effektiv køling af serverne, og et langt mere attraktivt varmeprodukt til fjernvarmeforsyningen," siger Ali Ashghar Enkeshafi, Technology Developer fra Aalborg Universitet. (Resumé leveret af Infomedia)
Periode26 jun. 2024 → 27 jun. 2024

Mediedækning

2

Mediedækning

  • TitelCO2-neutral køling af datacentre kan give klimagevinst i pose og sæk
    Mediets navn/udløbEnergiforumdanmark.dk
    Dato27/06/2024
    PersonerAli Asghar Enkeshafi
  • TitelCO2-neutral køling af datacentre kan give klimagevinst i pose og sæk
    Mediets navn/udløbMynewsdesk.com/dk
    Dato26/06/2024
    PersonerAli Asghar Enkeshafi