Computerspil i skolen kan forbedre elevers motivation og samarbejdsevner

Presse/medie

Beskrivelse

Forskningsprojektet "Sæt skolen i spil", som har undersøgt anvendelsen af computerspil til at fremme social og faglig inklusion i folkeskolen, konkluderer, at computerspil som Minecraft og Torchlight II kan øge elevers faglige motivation og forbedre deres samarbejdsrelationer. Lektor Thorkild Hanghøj fra Institut for Kommunikation på Aalborg Universitet har stået for projektet i samarbejde med kolleger fra AAU, professionshøjskolerne UCC og VIA samt virksomheden Skolen i spil. Han fortæller, at undersøgelsen viser, at eleverne er meget begejstrede for brugen af computerspil i undervisningen, men også at brug af spil kræver, at man som lærer har mod på at kaste sig ud i en anden måde at bedrive undervisning, som både ligger langt fra traditionelle bogsystemer og fra læringsspil. Kilder:Aau.dk (Aalborg Universitet), 19-06-2017
Periode19 jun. 2017

Mediedækning

2

Mediedækning