Corona har gjort os bevidste om, at vi ikke er noget uden hinanden

Kulturhøjskolen i Herning er uhyre populær. Det årlige tilbud om en hel foredragsrække har lige nu plads til 600 deltagere og yderligere 400 på venteliste, som også gerne vil med. Kulturhøjskoleleder Kirsten Bjørn-Thygesen er stolt af det og fortæller, at en af årsagerne til, at der er så mange på venteliste er de populære foredragsforløb. Nedlukningen gjorde arbejdet vanskeligt men har samtidig gjort deltagerne mere bevidste om, at vi ikke er noget uden andre. Mennesker har behov for at indgå i sunde fællesskaber. Og at der kan komme noget godt ud af pandemier, blev Kirsten Bjørn-Thygesen også bevidst om, da hun for nylig i TV hørte historikeren, professor Poul Duedahl fra Aalborg Universitet fortælle om, hvordan historisk set både lægevidenskaben og demokratiet har udspring i dødelige epidemier. ”Ham skyndte jeg mig selvfølgelig at ringe til med det samme, så nu er han på programmet til næste sæson af Kulturhøjskolen”, fortæller Kirsten Bjørn-Thygesen smilende og tilføjer, at det færdige program er lige på trapperne.

Periode29 maj 2021

• TitelCorona har gjort os bevidste om, at vi ikke er noget uden hinanden
    Mediets navn/udløbHerning Folkeblad, sektion 1, side 34
    Land/OmrådeDanmark