Dansk kritik af grønlandsk udbudsrunde

• Gorm Winther

En licitationsrunde om fire grønlandske flyservicekontrakter har nu fået den fynske helikopteroperatør Air Alpha til at stille spørgsmålstegn ved forløbet af udbudsrunden. Air Greenland vandt udbudsrunden, ifølge Per Skaaning, landsstyremedlem for Demokraterne, fordi selskabets tilbud var det bedste og det billigste. Ifølge professor Gorm Winther, der tilknyttet Aalborg Universitet, er der med stor sandsynlighed ikke sket nogen uregelmæssigheder. Lektor Lars Lund fra Handelshøjskolen i København støtter synspunktet men tilføjer, at der naturligvis kan have været tale om et interessesammenfald, da hjemmestyret ejer en del af Air Greenland. Air Alphas direktør, Poul Lübbert, overvejer nu, om selskabet skal gå videre med sagen til en retslig instans.
    Periode8 jul. 2005

• TitelDansk kritik af grønlandsk udbudsrunde
      Mediets navn/udløbFyens Stiftstidende
      Varighed/længde/størrelse15