Danske universiteter dårlige til it

Eksperter, studerende og erhvervsliv kritiserer den manglende brug af it på universiteterne. 'Unge bruger it så meget i dag, at det vil føles forkert, hvis ikke universiteterne følger med. Jeg kan blive nervøs for, at næste generation af studerende ikke vil søge universiteterne, hvis ikke de kan arbejde på den måde de er vant til,' fortæller Anita Monty, der arbejder som e-learningskonsulent på den kongelige Veterinær- og Landbohøjskole. Mads Svaneklink, der er studerende ved Aalborg Universitet og uddannelsespolitisk ordfører for Danske Studerendes Fællesråd, mødte en gammeldags undervisning, da han begyndte at læse. 'Tingene foregår stadig efter de gamle principper med kuglepen og blyant. Der bliver brugt computere, men der er ikke sket nytænkning af eksamener og undervisning. Det er under al kritik,' siger han.
      Periode6 okt. 2006

• TitelPå danske universiteter skriver man da i hånden
        Mediets navn/udløbComputerWorld
        Varighed/længde/størrelse28