Beskrivelse

Torsdag tabte DBU en sag ved Sø- og Handelsretten, hvor elektronikkæden Power blev kendt uskyldig i at have misbrugt markedsføringsloven med tre reklamer vedrørende EM i fodbold i 2021. Ifølge juraprofessor med speciale i markedsføringsret ved Aalborg Universitet og CBS Jan Trzaskowski kan sagen komme til at danne præcedens. ''Markedsføringsret har aldrig været en eksakt videnskab, men det her er jo en god præcisering,'' udtaler Trzaskowski. ''At når alle folk interesserer sig for fodbold, så skal virksomhederne også kunne være med på legene. Der ligger et spillerum mellem den her situation og den tidligere afgørelse. Det vil sige, at nu har vi nogle yderpunkter," påpeger han. (Resumé leveret af Infomedia) Kilder: Viborg-folkeblad.dk (Abonnementsområde), 20-04-2023 Dagbladet-Holstebro-Struer.dk, 20-04-2023 Herningfolkeblad.dk, 20-04-2023 Stiften.dk (Århus Stiftstidende), 20-04-2023 Msn.dk, 20-04-2023 Frdb.dk (Fredericia dagblad), 20-04-2023 JV.dk (Jydske Vestkysten), 20-04-2023 Ritzaus Bureau, Sport, 20-04-2023 Midtjyllandsavis.dk, 20-04-2023 Sn.dk (Sjællands Nyheder), 20-04-2023

Periode20 apr. 2023

Mediedækning

21

Mediedækning