De unge fra Paradise Hotel fester videre

Johannes Andersen, som er samfundsforsker fra Aalborg Universitet, kalder reality-showet Paradise Hotel for 'en del af en meget livsstilsorienteret kultur'. Han siger: 'Det handler i høj grad om at være interessant på de interessante steder. Det er muligheden for at være det samme sted som stjernerne. Samtidig er det også knyttet til nydelse - her forbruger man de ting, der får én til at se godt ud: Sprut, fest og gang-i-den'. Showet vises på TV 3 mandag til torsdag. Sociologen Bettina Bertelsen fra Aalborg Universitet siger: 'Paradise Hotel" er en intim scene, hvor f.eks. Ungdomshuset er en politisk scene', og hun tilføjer: 'Hvis du tager til Afrika for at lave velgørenhedsarbejde, er det jo lige meget, hvordan du ser ud, men så dan er det ikke her. Det her kan være en måde at få markedsført sig selv på'.
    Periode25 apr. 2008

• TitelParadisoernes fest fortsætter