Debat: Det vigtigste sker uden for studiet

I et debatindlæg i Nordjyske Stiftstidende skriver en studerende på Aalborg Universitet (AAU), Jeppe Lisdorf, at det ikke er jordens undergang at blive vraget til drømmestudiet. Han mener, at det er langt mindre vigtigt, end mange gør det til. Han mener ikke, at uddannelse nødvendigvis er vejen til et godt arbejde, da mange arbejdsgivere fokuserer på de bløde kvalifikationer. Dem får man bl.a. ved frivilligt socialt arbejde. Han understreger, at det er vigtigt at have et fritidsjob ved siden af studierne, da det har stor indflydelse på kommende jobmuligheder. Det vigtigste sker ofte uden for universitetsstudiet. Afslutningsvis siger han, at det tværfaglige miljø på AAU er særligt godt i fredagsbarerne.
      Periode27 jul. 2005

• TitelDebat: Det vigtigste sker uden for studiet